1dfreak

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Moments del 17

Av Fridutten Gufern - 20 augusti 2012 18:36

OBS! Jag byter namn på novellen .. så det nya namnet blir Moments!!


-Previous in Moment:

 Thanx for driving me mum, love you. Jag kramar henne och hopar ut, hon vinkar till mig och kör i väg, jag går in på Milkshake city och det är mörkt, det är ett lite minder rum som det lyser in, jag går in och där sitter Niall på scenen med en gitarr och sjjunger Favourite Girl.. Jag ler och han hoppar ner från scenen går fram mot mig går ner på knän och säger .


-Do you want to.... share a milkshae with me. Han ler mot mig och jag skrattar, slår till han och han kramar om mig. Sedan så går vi till ett bord lite längre in i rummet, där står en "one direction special" och svag musik av killarna hörs från ett hörn.. Lite längre från bordet är det ett par kuddar, typ en mys hörna. Men först så sätter vi oss på en av stolarna, vi delar på milkshaken, ja! :0 När vi druckit klart den så hoppar Niall ner från stolen och sträcker fram sin hand till mig, jag tar den och hoppar ner från min stol också. Vi går till mys hörnan och sätter oss för att mysa.


-Do you know, that we have been a couple in 3-4 yrs now!! Han ler mot mig och kysser mig lätt på munnen, jag nickar och kramar om honom.

-Ofcourse i know that Niall, and i will always love you!! Han ler mot mig, och jag ler tillbaka, plötsligt börjar han sjunga på I will always love you av whitney houston. Jag ler mot honom, och han håller om mig, vi ligger så och myser i kanske en timma, sedan kurrar min mage och han ler mot mig.

-Exactlly what i waited on! Han drar fram en picknick korg under huvudkuddara, jag kollar konstigt på korgen, och Niall. Han ler bara mot mig och flinar. Han tar iallafall upp maten och dukar fram, först tar han upp ett par mackor, och cola. Vi dricker och äter, under tystnad, med musiken i bakgrunden, men nu med Olly Murs song Heart Skips Skip a Bit. Jag diggar tyst till låten, medans Niall skär upp en kaka, han ger mig en ganska stor kakbit, (det är en sockerkaka typ med choklad). När jag biter iden, känner jag något stårt "fyrkantigt" som jag kollar upp, jag "öppnar" kakan och där ligger en liten burk. Niall kollar på mig och säger.

-What's that?? Can i have a look?? Jag nickar och han tar burken, och ber mig ställa mig upp. Jag ställer mig upp och Niall ställer sig upp, sedan går han her på knä igen, jag kollar på han med stora ögon. Han öppnar asken och däri ligger två ringar, i silver, min har en diamant på, Nialls e bara silver.

-My wonderful Julia!! I have one question, i want you to answer right!! Do you want to marry this Irish boy?? Han ler och jag rodnar, och gråter.

-YES YES YES NIALL!! I WILL ABSOULUTLEY MARRY YOU!!! MORE THAN EVERYTHING!! I LOOOVW YOU!! Han ler mot mig och sätter på ringen på mitt finger, sedan tar jag hans ring och sätter på hans finger. Han ler mot mig och kysser mig passionerat, jag håller om hans hals så jag inte ska ramla. Är detta verkligen sant?? Jag nyper mig i armen, jag är vaken.. Detta är sant!! När han slutar kyssa mig, kollar jag in i hans isblåa ögon. Dom som ska bli min framtid, mitt nya liv!! Helt plötsligt så utbrister ett par skrik och hurra ut och jag kollar förvånat på alla som står runt, när tusan kom dom in här?? Det är resten av killarna, Frida och Lisen. Plus Tha One Direction Crew. Dom hurrar länge, visslar och allt sådant, jag går fram och kramar Frid och Lisen, dom säger Grattis och jag tackar, sen går jag till killarna, de kramar mig med.. Och sit men inte minst The Crew, dom kramar mig och säger grattis till oss, och Lou säger till mig (Luxs mamma).


-Say when you need your wedding dress and hair, plus make up!! I'll bee there for you!! Jag ler mot henne och kramar henne en extra gång, klappar Lux på kinden och går till Niall igen.

-So beautiful, i hopt this was a good day for you!! I really love you!! Han ler mot mig, jag ler tillbaka.

-Niall, i'm really tired by now!! Can you drive me home? Tröttheten kom bara plötsligt och Niall nickade, jag kramade de andra ännu en gång, hejdå och gick sedan till Nialls bil, hoppade in och vi åkte hem till mig, när jag kommer innanför dörren så möts jag av en happy face mamma. Hon säger med ett leende, hej till mig och Niall och sedan.

-May i see the ring?? Jag nickar och visar den för henne.

-Ohh, soo nice!! Good choise!! Niall ler mot henne, vi pratar lite om kvällen med henne. Men efter en stund så blir jag så trött, så jag säger god natt till dom och Niall säger tack och följer med mig upp. När vi kommer till rummet så lägger jag mig trött i sängen. Och efter inte så lång stund öpnnar mamma dörren.

-I'm sorry darling, but i need to work this night!!

-It's okey!! Right now i need to sleep. Hon nickar och skickar en släng kyss, jag gör en tillbaka och hör hur hon snart åker i väg med bilen.


När bilen har åkt så sätter sig Niall närmare mig, han kysser mig passionerat och på naken. Jag ryser.. Denna natten kommer nog bli lång ;)


När jag vaknar nästa dag så är jag jätte varm, brevid mig ligger Niall. Han har nästan ramlat ner från sängen, jag drar upp han lite, han vaknar lite men somnar snabbt sedan. Jag var så trött igår. Just det.. trött.. Jag tänkte inte SKIT KONDOMEN.. Jag sätter mig snabbt upp i sängen, skakar Niall. Han kollar yr vaket upp. Sedan ser han mitt rädda ansikte, han kramar om mig och jag ar mig ur hans grepp.

-Have i done something wrong??!! Jag nickar. -Then tell me what!!

-Sorry, but we forgot the condom.. Han blir helt förvånad och kollar på mig stumt, ska säga något men får inte fram ett ljud.

-Julia, i just gonna do something... Be right back.Hn går upp från sängen, tar på sina kläder och går ut, han vinkar till mig i dörren och går.  Jag går upp och virrar in mig i min bad rock, går in på toaletten och dushcar, när jag är klar så känns allt bättre. Det knackar på dörren och jag öppnar, där står Niall med ett gravidtest.

-How did you get that without a hundred paparazis saw you??

-I got it from Lou, i told her what we did. Han rodnar och jag nickar, kramar om honom, tar testen och han går in på mitt rum, ska antagligen byta sänglakan och sånt. Jag går det man ska med gravid testet (FAIL), väntar någon minut kanske 2, den pipier till, jag suckar. Det är ett minus, med ett minus streck till över.. Det betyder.. PLUS.. Jag är gravid.. Vad ska jag göra.. nej NEJ NEEEEEEEJ!!

-FUUUUUUUUUUUCK THIS SHIIIIT!! Skriker jag och slänger graviditet testet i natten, Niall knackar på dörren och jag öppnar.

-It was possitive right??!! Jag nickar. Han kollar på mig. What are you gonna do??

-I keep the child.. I will never do abort!! Sorry Niall, but i don't have mage to do that!! Han nickar och sedan tar han av sin ring, och ger den till mig.

-Sorry Julia, but i really love you, and it was my fault. But i need some rest, i don't think we are ready.. Is was currently wrong!! Sorry.. ´Sedan lämnar han mig ståendes på badrums mattan.


-Lisens perspektiv-

Jag sitter å äter när min mobil ringer, det är Julia. Jag svarar och hör att hon har gråtit.

-Hi Julia, suP??

-Niall leaved me he's ring, after i told him i was pregnnant, and it's not my fault.. I am pregnant Lisen, and i'm just 19 yrs old!! Hon gråter, hon snyftar och gurglar.

-I'll be there sone honey, wait!! And i gonna pick up Frida to!! See ya. Hon lägger på och jag springer för att ta på mig kläder, och ringer Frida samtidigt, och kommer iväg snabbt med bilen.


Fridas perspektiv.

Kan det vara sant, det som Lisen sa.. Att Niall lämnade Julia för att hon sa att hon var gravid?? Det är hemskt, varflr  hönder allting henne?? Jag fattar inte, hur kan en människa ha så mýcket otur, stackars henne!! Stackars min underbara vän!!


//Hyffsat lång eller :) Bra?? :) <3 kommentera gärna, för då kommer det snabbare upp nya delar ;)  //Judith always lika dramatiskt, men nästa del ska vara lite minde dramatisk, då jag ska skriva mest om Lisen och Frida :) <3


-

 
 
Ingen bild

lisen

20 augusti 2012 21:28

bra jobbat tjejen! fortsätt med så bra delar :) du ska väl få min novell också snart... fast funderar på att starta en egen blogg ;) xoxo

Fridutten Gufern

21 augusti 2012 07:49

Hihi tack :)) då kommer jag länka din blogg på min blogg xD

 
Ingen bild

anonym

20 augusti 2012 21:29

jättebra del! hoppas att fortsättningen kommer va lika bra! + att det var kul med en lite längre del :)

Fridutten Gufern

21 augusti 2012 07:50

Tack och ja de ska vi väll ha :)) och tack igen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fridutten Gufern - 25 november 2013 21:19

Tjo där mina vännor :) Judith här, så nu är då våran nya bloggis klar :D webbadress/link/sidan är denna  http://ourmoment1d.bloggplatsen.se/HÄR kan ni fortsätta läsa mina underbara noveller ;) nej men helt på riktigt :D gå gärna in och läs :) KRAM ...

Av Fridutten Gufern - 24 november 2013 22:37

Jo tjena mina.. fans ;) Nej men, det är Judith här, och jag har tänkt på att starta upp bloggen lite mer, men på en annan adress, jag kommer lägga in adressen här när jag finslipat min nya blogg. Och ni sötnosar som vill läsa får jätte mega gärna "sp...

Av Fridutten Gufern - 15 april 2013 13:51

Hej mi Amores! Lilla judith ska börja novellen ikväll!! Stor puss å kram till er som läser!! ...

Av Fridutten Gufern - 13 januari 2013 13:15

Jag ska avsluta min novell utan någon slut del! Det är bara tråkigt! Ska istället börja på en ny som jag har mer inspiration till! Den kommer börjas på i veckan som kommer! Rollerna blir:Frida- FridaJudith- JagHarry- Harry S.Louis- Louis T.Liam- Liam...

Av Fridutten Gufern - 28 december 2012 22:09

Julias perspektiv. Jag kollar in i hans isblåa ögon, var det verkligen sant att jag ville lämna dom. Nialls perspektiv. Jag kollar in i Julias bruna ögon, dom som jag smälter varje gång jag ser i dom. Tänkte jag överge dom och den underbara var...

Presentation


HEJ :D Vi är två tjejer i 14-års åldern som är stora FAN av 1D Så våran blogg heter 1DFreak :) Hoppas ni får mycket nöje och kommentera gärna och sprid :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GästBok :)

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards