1dfreak

Direktlänk till inlägg 2 juni 2012

Del 1 Save you tonight!

Av Fridutten Gufern - 2 juni 2012 15:33

Fridas perspektiv. (det kommer växla från allas perpspektiv, från Julias då det kommer fashbacks och deras i nutiden)


Jag och Niall sitter inne på hennes rum, Louis kommer snart med de andra killarna. Man ser att Niall är på väg att gråta, men han vill inte släppa ut dem. Han viskar till henne.


-Keep strong babe. I wait for you, everyone waits for you. We love you! Sedan kramar han henne, jag börjar gråta. Då kommer Louis in och han kommer fram till mig och kramar mig. Dom andra kramar mig också, Liam går fram till Niall och kramar honom och säger.


-It's gonna be okay bro!!! Liam ser på Niall, men då kommer doktorn in och säger.

-Hope so Liam. That's not ahundrer procent true. But she has really big chance to survive, just talk to her about much thing. Like what happend before the accident in Dublin! Vi kollar på honom och nickar.


Julias flashbacks.

 

Jag går med Niall på den andra dejten på Nandos, han ler hela tiden. Så jag ler också, vi sitter och äter. När vi ska gå, tar Niall min hand och han viskar till mig.


-If i was your boyfriend, i'd never let you go. (Ja jag tog det från Justin Biebers låt) Jag ler mot honom, och försöker ta mig loss, men han håller hårt i mig.

-Didn't you hear me. Jag kollar på hans vackra ansikte, han blinkar åt mig och jag ler.


Sedan går vi tillsammans, till en sjö och sätter oss tättihop och på himlen lyser stjärnorna klart, Niall börjar nynna på en låt, som heter Torn. Den är jätte fin. Till sist så blir det kallt och vi går hemmåt. När vi ska gå iväg från varandra, i korset till våra egan vägar, så tar Niall handen om mig och kysser mig, det har man ju inget emot. Att bli kysst av en av dom mest berömda killarna i One Direction. När han avslutar kyssen, kramar dom varandra och Niall viskar i mitt öra.


-I love you Jul, please be my babe. Jag ler mot honom nickar sedan springer jag iväg, slänger en släng kyss och han fångar den. Sedan vänder han sig om och går, när jag kommer innanför dörren och har stängt den, sätter jag mig på golvet och lutar ryggen mot dörren, känner på mina läppar. Sedan går jag in i köket med världens smile. Mamma kollar på mig konstigt, men ler.


Fyra veckor efter Niall och jag blev ihop.

 

Jag och Niall har bestämmt att få ihop Frida och Louis, så vi ska ta med dom båda till Nandos, så ska vi lämna dom ifred. Sedan ska vi se vad som händer, för Frida har sagt hur söt Louis fårn One Direction är, hon vet att jag är ihop med Niall. Men hon tänker inte på at jag kan göra så att hon träffar honom. Så nu blir hon nog glad.

 

Vi går mot Nandos jag och Frida.

 

-What do you think gonna happen now then?? Jag kollar på Frida.

-You said, i'm gonna meet Niall and you, and we gonna eat some food at Nandos. Jag nickar och håller ett pokerface för att inte börja skratta. När vi kommer det, så går vi in. Där sitter redan killarna, när Frida ser Louis, blir hon helt tyst. Jag skakar henne och hon kommer tillbaks till verkligheten.

-Is that L..Louis.. Tomlins-on?? Jag nickar och skrattar, sedna puttar jag fram henne till dom, jag trycker in henne bredvid mig, så hon hamnar framför Louis, han ler mot henne och säger.


-Whats you name?? My name is Louis, but i think you already know, beacues you bestfriend is my bestmates girlfriend. Frida nickar bara och sedan så säger hon.

-My name is Frida!! And i really love your voice! Hon slutar skaka så mycket, och Niall frågar.

-So what do you guys want?? Jag ler mot honom och säger.

-Oh My God Niall, i forgot something at home, can you please go with me home and help me. Niall nickar och säger till Louis.

-We be back in some minutes, talk to Frida. And have fun!! Sedan rusar vi ut genom resturangen skrattandes. Vi springer upp och gömmer oss, så vi ser vad dom gör, Frida ser alldeles förskräckt ut, Louis gör en konstig min men efter några minuter har båda vant sig vid att vi inte är med, så de pratar på. Deras mat kommer och när dom ätit klar är dom riktigt bra överens. Så jag och Niall bestämmer oss för att gå in till dom igen. När vi kommer in så kollar dom på oss, sedan på varanda. Sedan börjar dom asgarva. Vi kollar konstigt på dom, sedan skrattar Louis fram.


-Your hair, look a bit messed up. What did you guys really do when you looked after Juls things?? Då är det min och Nialls tur att skratta.

-We didn't look for that, we just joked. We hide behind that bushes. And then, we look at you guys all the time. So what do you guys want to do now. Niall ler mot dom.

-I want to see a movie!! Säger Louis, Frida nickar.

-Mee to, come on guys. We can watch in my fathers cinema. (Det är bara på låtsas, att han äger en bio! xD). Frida kollar på oss glatt. VI rusar iväg och stannar en taxi, den kör oss till Fridas hus, jag betalar och vi springer in. Tar av oss ytterkläderna och går ner i källaren, där i ett rum är en jätte stor bio skärm. Med en massa sköna soffor, jag och Niall tar en och Frida och Louis en. Vi bestämmer oss för att se Kalle och Chokladfabriken. Det var så längesedan jag såg den, jag känner riktigt hur sugen jag blir på choklad.


-Hey, Frida. Do you have some Chocolate?? Frida kollar upp från soffan på mig och nickar. -

-I coming some, gonna get some snack. Vi stannar filmen när Frida gott så väder jag min blick mot Louis.

-So did you guys have a good time together?? Jag ler mot honom, han ler tillbaka och säger.

-Yes, i think so. She's really sweet. And have the most cute laugh in the world. Då kommer Frida in i rummet och jag ler mot henne hon ler tillbaka, hon slänger en chokladkaka till mig och ställer en chipsskål framför mig och Niall och en vid sig och Louis. Sedan fortsätter vi kollar på filmen, jag delar chokladen med Niall och käkar lite chips. Sedan minns jag inte mer.


Nialls perpesktiv. Nutid

 

Julias hjärtmaskin, håller på att åka upp och ner. Den har inte stannat en ända gånd, den dagen olyckan hände var hemskt. Hennes mamma fick bara en bruten arm, medans Julia tog hela smällen, jag vill ju inte att Julias mamma skulle ta smällen, men jag mena. Den idioten som körde borde bli fast. Men han var full, så han visste inte vad som hände, så han fick 3månaders fängelse och 300 000 kr i skadestånd. Men jag tycker det är för lite, han borde få livstid. Han döda nästan min flickvän. Jag sitter i taxin med killarna och Frida, vi ska hem till Kerstin. Julias mamma.

 

Efter en stund är vi framme, vi hoppar ut ur taxin och går fram till dörren. Där knackar vi på, när hon öppnar är hon glad. Hon kramar oss och hälsar. Hon har gått ner en massa kilo sedan Julia hamnade på sjukhus, hon mår inte bra. Hennes man, försöker få henne att äta. Men hon äter bara ibland. Men det är inte mycket. Stackars Julia n är hon vaknar upp och får veta vad som hänt med hennes mamma. David hennes brorsa, har helt tappat förståndet, han går inte i skolan längre, han ligger mest hemma och kollar upp itaket eller kollar på någon film, men i nästa vecka ska han tillbaka till skolan.

 

-Sorry but, can i ask you about the accident?? Jag kollar in i Kerstins ögon, hon nickar och sätter sig riktigt på stolen, och öppnar munnen.


-We was on our way to one of Jul's basketball games. When we drived in Dublin a big truck hitted the car, on Jul's side, so she get stuck, really hard. And she get a black out. When she waked up, she couldn't breath. So she lost her consciousness. And then fell in Coma. So now i'm only hope for the best, and many people pray for her!! Man ser u´hur allas ögon tåras. Kerstin börjar gråta och jag klappar henne på ryggen och säger.

-I think everything gonna be okay!! Hon nickar och snyftar. Sedan kramar vi henne hejdå och går, för det är sent på kvällen, och i övermorgon ska jag på turne. Jag vill inte lämna Julia, men jag måste. :(


//Första delen :) Hoppas ni gillade den!! Tog det första som kom upp i huvudet, den var faktiskt ganska lång!! ;D Ha en bra dag //Judith

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fridutten Gufern - 25 november 2013 21:19

Tjo där mina vännor :) Judith här, så nu är då våran nya bloggis klar :D webbadress/link/sidan är denna  http://ourmoment1d.bloggplatsen.se/HÄR kan ni fortsätta läsa mina underbara noveller ;) nej men helt på riktigt :D gå gärna in och läs :) KRAM ...

Av Fridutten Gufern - 24 november 2013 22:37

Jo tjena mina.. fans ;) Nej men, det är Judith här, och jag har tänkt på att starta upp bloggen lite mer, men på en annan adress, jag kommer lägga in adressen här när jag finslipat min nya blogg. Och ni sötnosar som vill läsa får jätte mega gärna "sp...

Av Fridutten Gufern - 15 april 2013 13:51

Hej mi Amores! Lilla judith ska börja novellen ikväll!! Stor puss å kram till er som läser!! ...

Av Fridutten Gufern - 13 januari 2013 13:15

Jag ska avsluta min novell utan någon slut del! Det är bara tråkigt! Ska istället börja på en ny som jag har mer inspiration till! Den kommer börjas på i veckan som kommer! Rollerna blir:Frida- FridaJudith- JagHarry- Harry S.Louis- Louis T.Liam- Liam...

Av Fridutten Gufern - 28 december 2012 22:09

Julias perspektiv. Jag kollar in i hans isblåa ögon, var det verkligen sant att jag ville lämna dom. Nialls perspektiv. Jag kollar in i Julias bruna ögon, dom som jag smälter varje gång jag ser i dom. Tänkte jag överge dom och den underbara var...

Presentation


HEJ :D Vi är två tjejer i 14-års åldern som är stora FAN av 1D Så våran blogg heter 1DFreak :) Hoppas ni får mycket nöje och kommentera gärna och sprid :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GästBok :)

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards