1dfreak

Direktlänk till inlägg 2 april 2012

More Than This del7 Ready To Be Famous

Av Fridutten Gufern - 2 april 2012 19:52

-Niall what have you done now?? Han ler lurigt och puttar mig mot honom.. Jag hälsar och presenterar mig, dom visar in mig till musikstudion. Jag får ställa mig i ett bås, framför en mick.. I glas rutan så säger Simon Cowell.. att jag ska sjunga Set Fire to The Rain, Jag börjar sjunga... Sedan byts den helt plötsligt till den höga refrängen i Domino Jesse Js låt.. Jag hänger med och låten tar slut.. Han applåderar.. och ler.. Och så säger han.

-Redy to be famous.. Sedan så blev allt svart.. Jag svimmade..


                     

 

Fridas perpsektiv.

 Jag har fått komma in till foto studion och sminkningen och kläderna hänger pryldligt på rad, jag ska stå modell för Forever 21.. .så spännande.. Miss Que visar mig till en stol och jag sätter mig framför en maffig spegel med massa lampor runt. Tjejen som håller på med mitt hår är kanske runt 21 år och hon håller på att ta på mitt ansikte. Hon plattar mitt hår först, låter det "svalna" och sedan tar hon och lockar topparna. När hon är klar med det så sminkar hon mig med ljus eyeshadow svart kajal lite mascara, rouge och läppglans i mjukrosa. När hon är klar ser jag inte ut som jag. Ler mot mig själv där jag sitter. Miss Que ler och säger.

-Your beautiful. You will be an amazing model. Hon kollar på mig, jag ler. Sedan så kollar hon på kläderna hon håller på att välja ut, hon tar fram en klänning mörkblå med rosor och gröna blad. Sedan så går hon bakom alla kläder och kommer tillbaka med ett par skor heels&weels dom är blåa och as snygga. Jag tar med alla saker och hon visar mig till ett omklädningsrum, där tar jag av alla mina andra kl'der jag hade innan och tar på de andra kläderna, när jag kommer ut så blir Miss Que as glad, man riktigt ser hur hon lyser upp. Hennes ögon tindrar och hon ler.

-I'm happy that i said yes to Louis question. You're totally beautiful. Seriously.. Okay.. sorry.. So if you place you in the middle, look naturual and sexy at the same time. Hon ler mot mig, jag ler tillbaka ställer mig i mitten och gör som hon säger, killen som tar kort, håller uppe med tummen och säger lite saker ibland.. Vi tar kort i kanske 1,5 timme, och jag får byta kläder två gånger, den ena är det till ett par beigea harems byxor och ett vitt line, och på de en brun poncho med blåa ränder, och till det en strå hatt, och ett par killklackar i brunt.  Också ett halsband med fjädrar och lite annat skit. Sedan den tredje och sista gången fick jag posa i bikini, överdelen är rosa, och har typ tre knappar på sig, underdelen är rosa.. och man kan knyta dom vid höfterna. När vi är klara så ger MIss Que mig ett kort och kläderna från idag. Jag fick dom.. GOSH.. Sedan så går jag ut häpen men glad, utanför står Louis med bilen, jag hoppar in och han ler. i bilen sitter Niall och Julia också, Julia ser jätte glad ut. Sedan säger hon på svenska till mig.

-Fattar du jag har skrivit på ett musikkontrakt med Simon Cowell, han tyckte jag sjungde as bra. Ingen vet om mig, men han ska lägga upp en länk på sin blogg till när jag sjöng. Hon ser jätte lycklig ut och jag ler till henne. Jag kollar på Louis, man ser hur han ler. Jag kollar bak på dom igen och Niall håller om Julia och ler. Alla är glada. That what i like :D

Tre månader senare.

Julias perpsektiv.

Nu är både jag och Frida berömda, Frida som en supermodell, och jag som sångare. Vi är nästan upptagna hela tiden, massa människor vill ha frida som representera deras kläder, hon ger alltid mig nya kläder så jag behöver inte köpa egna fast jag får pengar för mina konserter jag har, eller jag har bara haft tre men dom blev nästan alla slutsåla. så nöjd :D Jag har också gått ut med att jag är ihop med Niall, Paul bryr sig tydligen inte nu efter som att jag är berömd, och han vågar nog inget annat göra heller, för jag hat värsta biffen tilllivakt, en tjej men hon är inte farlig, Hon heter Livia, fast jag kallar henne Liv. Frida och jag har flyttat till ett större hus lite mer centralt och det är typ jätte fint, men vi ville inte bo så här maffigt så vi nöjde oss med bara ett vanligt bo hus. Men ivarje fall. Jag är as nöjd med mitt liv just nu. YES :D i finally made it.. en dröm jag hade som barn som försvann men kom tillbaka. Istället för att jobba med sjukabarn skickar jag pengar till barncancersjukaförbundet. Skulle vilja jobba som undersköterska.. Men nu har jag annat för mig.. Lev i nuet, och inte i framtiden :D

 

Säg inget, jag vet att kapitlet sög.. men all min fantasi har åkt ut mig, har SO prov i morgon, och kan iiiiiiiiiiiiiiiingenting.. så jag kommer losa stort ;( //Judith

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fridutten Gufern - 25 november 2013 21:19

Tjo där mina vännor :) Judith här, så nu är då våran nya bloggis klar :D webbadress/link/sidan är denna  http://ourmoment1d.bloggplatsen.se/HÄR kan ni fortsätta läsa mina underbara noveller ;) nej men helt på riktigt :D gå gärna in och läs :) KRAM ...

Av Fridutten Gufern - 24 november 2013 22:37

Jo tjena mina.. fans ;) Nej men, det är Judith här, och jag har tänkt på att starta upp bloggen lite mer, men på en annan adress, jag kommer lägga in adressen här när jag finslipat min nya blogg. Och ni sötnosar som vill läsa får jätte mega gärna "sp...

Av Fridutten Gufern - 15 april 2013 13:51

Hej mi Amores! Lilla judith ska börja novellen ikväll!! Stor puss å kram till er som läser!! ...

Av Fridutten Gufern - 13 januari 2013 13:15

Jag ska avsluta min novell utan någon slut del! Det är bara tråkigt! Ska istället börja på en ny som jag har mer inspiration till! Den kommer börjas på i veckan som kommer! Rollerna blir:Frida- FridaJudith- JagHarry- Harry S.Louis- Louis T.Liam- Liam...

Av Fridutten Gufern - 28 december 2012 22:09

Julias perspektiv. Jag kollar in i hans isblåa ögon, var det verkligen sant att jag ville lämna dom. Nialls perspektiv. Jag kollar in i Julias bruna ögon, dom som jag smälter varje gång jag ser i dom. Tänkte jag överge dom och den underbara var...

Presentation


HEJ :D Vi är två tjejer i 14-års åldern som är stora FAN av 1D Så våran blogg heter 1DFreak :) Hoppas ni får mycket nöje och kommentera gärna och sprid :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GästBok :)

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards