1dfreak

Direktlänk till inlägg 5 april 2012

I wish del1 First day at the camp :)

Av Fridutten Gufern - 5 april 2012 19:29

Fridas perspektiv:


-WE SOLDIERS WE SOLDIERS. Sjunger Julia.. Jag ligger på golvet och skrattar Lisen kollar på oss med blicken.. töntar.. Vi sitter i Fridas rum.. Då kommer hennes mamma in och säger.

-Dags att åka tjejer.. Mikael har tagit ut packinignen.. Era mammor åker snart så ni får gå och krama dom Lisen och Julia rusar ut från rummet, man hör hur dom säger "jag kommer sakna dig mamma" och "men vi kommer snart ses, eller vi ska vara borta hela sommaren. Men vi ringer" Jag flabbade lite åt dom, men när dom kom tillbaka och deras mammor hade åkt i väg så höll jag mun, ojj vad ledsna dom var.

 

-Jag kommer s..a.kna mamma. Säger Julia mellan sina snyftar. -Jag med! Säger Lisen. -Jag också. Säger jag och kollar på tjejerna.. Vi kramar varandra som "pepp-kram". Sedan satte jag på OneDirection musik.. Lisen och Julia blev gladare, sean hörde vi ett tut och sprang ut i hallen på med skorna, jackorna och i väg.. London here we come..


-Serisöt, jag är as taggad. Säger Julia medans hon rotar runt i sin väska.. As mycket saker.. En Harry Potter väska?? haha.

-Jag med, längtar. Säger jag och Lisen i kör, vi börjar asgarva. Mamma kollar på oss med en sur men ända glad blick i backspeglen. jag log tillbaka. Vi åkte en bit under tystnad för Julia hade somnat.. Ja ni läste rätt.. JULIA hade somnat, hon håller alltid i gång allt och alla.. Hon vaknar senare av att Lisen sitter och petar på henne med en penna. hon rycker till och slår till sig själv i ansiktet -.- Vi börjar skratta och Julia kollar på oss sömdrucket, sedan säger hon.

-När är vi framme? Jag är as hungrig. Jag skrattar åt henne igen.. -Vi är framme om kanske en kvart. Hon nickar och återgår till drömmarnas värld.. När vi är framme, så går jag ut på andra sidan och öpnnar Julia's dörr, hon ramlar ut med huvudet, men börjar skratta för att hon tyckte det kändes som at hon åkte frittfall.. Den flickan asså. Vi tar ut all packning och går mot Landvetters ingång. När vi kommit in så möts vi av en massa ljud.. Som "Planet till London" PLANET TILL LONDON?? Tanten fortsätter "Avgår om enkvart" Vi kollar på varandra, mamma kollar på mig och säger. -Erat plan, skynda er. Jag kramar mamma kort, men "kärleksfullt" mamma dotter vis. Sedan rusar jag iväg med Julia och Lisen, vi kommer fram till gaten och de släpper in oss, vi chekar in bagaget och springer till där vi ska på, går på planet lugnar ner oss lite.. Sedan så letar vi upp våra platse och sätter oss ner.


Julias perspektiv.

 

Jag sjunker ner i sätet och kollar ut genom fönstret och kollar på molnen, sedan loggar jag in på twitter i mobilen, bra täkningng här uppe i himlen. Där har Niall twittrat "Fun, we gona help some ppl on a camp :D" Mitt hjärta slog volter.. Kunde det vara dom, jag sa inget till tjejerna, dom tror säkert jag bara har gått och blivit virrig då. Jag slutade tänka på de, stängde av mobilen och tog fram min MP-4 startade OneDirection musiken och somnade, efter kanke en och en halvtimme vaknar jag av att barnungen bakom mig sparka på sätet, hans mamma säger. "Ta det lugnt Sakaris. Det sitter en tjej framför" Jag blir arg för att han väkte mig så jag slår tillbacka.. Efter det var det inga mer sparka.. Yttligare en halvtimme senare är vi framm, vi väntar tills alla gått av och går av. När vi kommer ut så går vi till väskhämtar grejen, jag hittar min direkt för den är lila och fyld med klistermärken som har motiv från One Direction, den är as stor, La nog ner hela garderoben. Lisen och Frida tar sina väskor och vi går.. Sedan så väntar vi på en särklid taxi, det ska stå.. Camp London.. Typ.. Då ser jag den, jah vinkar desperat för att den ska se oss, han kör ner där vi står och vi går på.

 

-Hello! Säger mannen, han ser ut att vara i 40-årsålder.

-Hi! Säger vi i kör..

-Where are you guys from?? Han kollar på oss snabbt i backspeglen och konsentrerar sig sedan på vägen.

-We're form sweden. Säger Lisen.

-Okay.. That's far away. Vi nickar och sedan åker vi under tystnad, tills vi kommer fram till lägret där är det en massa människor, men ändå så är det bara 50st.. Vi får varsin namnlapp, jag sätter den på min tröja sedan ska vi in i en stor sal och slänger alla väskor i en hög mitt på golvet.. Nu ska vi se om jag hittar den sedan, det kommer ut en tant på en scen hon heter Melody True, hon är kanske runt 50.. I varjefall så säger hon..

-We have som boys, who will help us.. The whole summer. Hon ler, och ut genom dörren på scen kommer Niall Horan, Harry Styled Louis Tomlinson Zayn Malik och Liam Payne.. Jag märkte hur Lisen och Frida också blev förvånande, sedan så började Frida gråta.. Lycklig :P JA såklart :D


Lisens perspektiv.

 

Jag sitter på ett musik läger i London med de 5snyggaste killarna framför mig, det är as coolt, one direction ska vara sång coacher.. Och vi tre valde sång.. åh lyckligast.. Vi lyssnar lite på presentationer om dem.. Sedan så delas vi alla in i grupper... Julia kom med Niall's grupp, jag med Harry's och Frida med Louis grupp.. Vi gick i väg mot olika håll, jag hade kanske 3 killar till i min grupp Julia 3killar och 1 tjej som skulle byta, Frida 2 tejejer som älskade att sjunga opera stackars Louis. Tänk att nästan alla på lägret har valt dans och rap.. Oj oj.. Ja i varje fall, Harry börjar med att lära oss att man ska stå bredbent, andas med magen, och inte med bröstkorgen, att man ska stå lite böjd, och stödja sig på fötterna så att man får ett skönt fäste, sedan fick vi sjunga några sånger.. Tiden gick och det var dags för mat... Julia kommer in i matsalen med Niall bredvid sig, ingen längdskillnad alls nästan.. Julia är lite kortare.. Hon verkar ha roligt Niall och Julia har en sak gemnsamt.. MAT.. Det gillar nog Niall.. Sedan så vaknar jag ur mitt drömmande av att Frida knackar mig på axeln, jag vänder huvudet och hon pekar mot ett bord, där sitter killarna med Julia och fridas tallrik står där, jag går dit med min mat och hamnar bredvid Harry han ler stort och börjar sedan äta igen..


Första på den nya nu.. Så hurdan var den :D ?? //Judith

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fridutten Gufern - 25 november 2013 21:19

Tjo där mina vännor :) Judith här, så nu är då våran nya bloggis klar :D webbadress/link/sidan är denna  http://ourmoment1d.bloggplatsen.se/HÄR kan ni fortsätta läsa mina underbara noveller ;) nej men helt på riktigt :D gå gärna in och läs :) KRAM ...

Av Fridutten Gufern - 24 november 2013 22:37

Jo tjena mina.. fans ;) Nej men, det är Judith här, och jag har tänkt på att starta upp bloggen lite mer, men på en annan adress, jag kommer lägga in adressen här när jag finslipat min nya blogg. Och ni sötnosar som vill läsa får jätte mega gärna "sp...

Av Fridutten Gufern - 15 april 2013 13:51

Hej mi Amores! Lilla judith ska börja novellen ikväll!! Stor puss å kram till er som läser!! ...

Av Fridutten Gufern - 13 januari 2013 13:15

Jag ska avsluta min novell utan någon slut del! Det är bara tråkigt! Ska istället börja på en ny som jag har mer inspiration till! Den kommer börjas på i veckan som kommer! Rollerna blir:Frida- FridaJudith- JagHarry- Harry S.Louis- Louis T.Liam- Liam...

Av Fridutten Gufern - 28 december 2012 22:09

Julias perspektiv. Jag kollar in i hans isblåa ögon, var det verkligen sant att jag ville lämna dom. Nialls perspektiv. Jag kollar in i Julias bruna ögon, dom som jag smälter varje gång jag ser i dom. Tänkte jag överge dom och den underbara var...

Presentation


HEJ :D Vi är två tjejer i 14-års åldern som är stora FAN av 1D Så våran blogg heter 1DFreak :) Hoppas ni får mycket nöje och kommentera gärna och sprid :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GästBok :)

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards